دانلود فایل جداول استاندارد نمونه برداری MIL STD 414 – جداول استاندارد نمونه گیری

برای نمونه برداری محموله در کنترل ورودی، بازرسی حین فرآیند انباشته در خط تولید و همچنین کنترل کیفیت محصول نهایی، می توان مطابق جداول استاندارد نمونه برداری MIL STD 414 اقدام نمایند.

الزامات سیستم یکپارچه مدیریت کیفیت تأمین کنندگان

در بند ۷-۱-۲- الزامات سیستم یکپارچه مدیریت کیفیت تأمین کنندگان به این صورت آمده است :

۷-۱-۲- معیارهای پذیرش

معیارهای پذیرش باید توسط سازمان تعریف گردد و هر گاه لازم باشد به تأیید مشتری برسد. برای نمونه برداری داده های وصفی، سطح پذیرش باید نقص صفر در نظر گرفته شود. (به بند ۸-۲-۳-۱ رجوع شود)

۷-۱-۲-۰-۱- جداول نمونه گیری

سازمان باید برای نمونه گیری داده های کمی از جداول MIL STD 414 و برای نمونه گیری داده های وصفی از جداول Zero Defect استفاده نماید.

یادآوری

در شرایط تولید پی در پی در مرحله تولید انبوه محصولات، تعداد نمونه ها بایستی با توجه به تیراژ تولید، قابلیت فرآیند و اهمیت مشخصه بر اساس جداول نمونه گیری MIL STD 414 و Zero Defect تعیین گردد. تناوب نمونه ها بایستی با توجه به امکان پذیری برای تعیین تکلیف محموله های مشکوک تعیین گردد. برای راهنمایی بیشتر به ضمیمه شماره یک – SPAS ، مراجعه شود.

 SPASالزامات سیستم تأیید و تصویب قطعه تأمین کنندگان

در فصل شانزدهم  الزامات سیستم تأیید و تصویب قطعه تأمین کنندگان (ضمیمه شماره یک) نیز مبحث نمونه برداری مطرح شده است که در زیر می بینید.

فصل شانزدهم – طرح کنترل  Control Plan
نحوه تعیین تعداد و تناوب نمونه برداری :

جهت تعیین تعداد و تناوب نمونه گیری مطابق نظام نامه جهت مشخصه های وصفی باید از جدول Z.D (ضمیمه نظامنامه) و برای مشخصه های کمی از جدول MIL STD 414 استفاده کرد.

در تعیین تعداد و تناوب نمونه برداری جهت کنترل های حین تولید (در تولید پی در پی) تأمین کننده باید با توجه به مهلت بازکاری، قابلیت فرآیند، تیراژ تولید، درجه اهمیت و جداول Z.D (برای مشخصه های وصفی) و جداول MIL STD 414 برای مشخصه های کمی اقدام به تعیین تعداد و تناوب نمونه برداری نماید.

*******

با توجه به الزام برای به کارگیری این جداول نمونه برداری مطابق با سطح بازرسی و سطح قابل پذیرش کیفیت AQL مشخص، فایل جداول استاندارد نمونه برداری برای دانلود و استفاده شما در این جا قرار داده می شود.

لازم به گفتن است که فایل اصلی استاندارد نمونه گیری MIL STD 414 به علت قدیمی بودن (۱۹۵۷) به صورت اسکن شده، سنگین و بدون کیفیت می باشد، به همین دلیل فایل زیر که حاوی جداول اصلی مورد نیاز می باشد، ارائه می گردد. بدیهی است که مندرجات فایل زیر با فایل اصلی منتشر شده توسط Department Of Defense ایالات متحده ، مطابقت داده شده است.

نکته ای دیگر نیز شایسته گفتن می باشد و آن که استاندارد نمونه برداری قبلی که شرکت ها از آن استفاده می کردند یعنی جداول استاندارد نمونه گیری MIL STD 105 دیگر معتبر نیست و شرکت ها دیگر این استاندارد را توصیه و الزام نمی کنند.

*******

دانلود فایل جداول استاندارد نمونه برداری MIL STD 414

فرمت : pdf

حجم : ۳۷۶KB

دانلود : MIL STD 414

 

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.