طرح درس و شرایط برگزاری دوره و کارگاه ۲ روزه برای آموزش شاخص های کلیدی عملکرد
دوره آموزش طراحی شاخص های کلیدی عملکرد kpi ها
مدت دوره : ۲ روز – ۱۴ ساعت | ساعت برگزاری : ۸ تا ۱۵ |
تاریخ برگزاری : با هماهنگی سازمان | نحوه برگزاری کلاس : حضوری – در محل سازمان |
اهداف دانشی و اهداف مهارتی برگزاری دوره و کارگاه طراحی و انتخاب شاخص های کلیدی عملکرد· ایجاد درک نظری از شاخص های کلیدی عملکرد نزد مدیران و کارکنان سازمان · ارتقاء مهارت های طراحی و تعریف شاخص های کلیدی عملکرد
|
|
مخاطبان دوره طراحی kpi ها :هیئت مدیره þ مدیران ارشد þ مدیران میانی þ سرپرستان و کارشناسان ارشد þ کارشناسان □ کارکنان □ |
|
شایستگیهای پایه (پیش نیازها) : دوره مقدماتی تحلیل داده ها و دوره مقدماتی مدیریت عملکرد توصیه می شود اما الزامی نیست. | |
سرفصل ها، محتوا و مطالب دوره آموزش شاخص های کلیدی عملکرد
|
|
مدرس آموزش شاخص های کلیدی عملکرد : حسین عبدی کارشناس ارشد مدیریت دولتی (گرایش توسعه منابع انسانی) | |
منابع و امکانات برگزاری دوره آموزشی طراحی شاخص های کلیدی عملکرد :– محیط فیزیکی مناسب تشکیل کلاس متناسب با تعداد نفرات – تجهیزات آموزشی : ویدئوپروژکتور، وایت بورد، سیستم صوتی (در صورت نیاز)، رایانه – محتوای آموزشی : فایل ارائه کلاسی (جزوه آموزشی) – تنظیم مناسبات و رعایت پروتوکل های بهداشتی |
|
منابع و مراجع :
– برنارد مار Bernard Marr – سازمان استراتژی محور – رابرت اس کاپلان Robert S. Kaplan – مایکل پورتر – استاندارد شاخص های مدیریت عملیات ISO 22400 |
|
متد آموزش :
– سخنرانی، ارائه مفاهیم و مبانی، تشریح مدل ها – تکرار، جمع بندی، بازآموزی و پرسش های متعدد از فراگیران و جلب مشارکت آنها – ارائه مثال، موردکاوی – به کارگیری استدلال قیاسی و استدلال استقرایی در تشریح مدل ها و الگوها – کارگاه آموزشی، ارائه تمرین و انجام آن در کلاس، بررسی نتایج و دادن بازخورد و اصلاح کارهای انجام شده – هماهنگی و توجیه تعدادی از افراد حاضر در دوره برای اجرای سناریوهای از پیش طراحی شده |
|
مواد و محتواهای آموزشی :
· فایل ارائه کلاسی حاوی ۱۲۰ اسلاید که شامل مدل ها و همچنین اسلایدهای حاوی متن برای مطالعه پس از کلاس جهت خودآموزی فراگیران می باشد. · منابع کمکی شامل کتاب و معرفی وب سایت · نمایش فیلم |
|
بهای ارائه خدمات آموزش شاخص های کلیدی عملکرد : بهای ارائه خدمات آموزشی در فهرست پیوست ارائه شده است. | |
آیتم های ارزیابی فراگیران :
o امتیاز حضور کامل در جلسههای کلاس o نحوه انجام و ارائه تمرینها، بازیهای آموزشی و سناریوها در کلاس (جدیت و دقت) o سطح مشارکت در کلاس شامل شوق یادگیری، پاسخ به پرسشهای شفاهی، طرح سوالهای جالب و کاربردی، بیان مثالهای واقعی از محیط کار شرکت پس از بیان مطالب توسط مدرس o میزان صحت و دقت سوالها و تمرینهای محول شده به فراگیران جهت انجام بین روزهای کلاس o امتیاز آزمون کتبی در جلسه آخر |
|
توضیحات :
۱) سرفصل های ارائه شده مطابق با نظر و بازخورد سازمان کارفرما قابل اصلاح و بازنگری می باشد. ۲) در روش برگزاری دوره به شیوه حضوری، در صورت رعایت پروتوکلهای بهداشتی و فاصله اجتماعی، محدودیتی در تعداد نفرات وجود ندارد. ۳) به طور معمول به کارفرمایان محترم پیشنهاد میشود در صورت صلاحدید، برای نفراتی که امتیاز ارزیابی آنها در بازه ۲۰ درصد بالایی امتیاز کامل (۸۰ تا ۱۰۰) قرار میگیرد، آیتمهای انگیزشی در نظر گرفته شود. ۴) همچنین درخواست میشود، یک نفر از مدیران محترم سازمان در ابتدای جلسه اول حضور یافته و در مورد اهداف مدیریت از برنامهریزی و برگزاری این دوره آموزشی و اهمیت تمرکز بر دوره جهت یادگیری و بهکارگیری تکنیکها و مدلها تأکید نمایند. همچنین در صورت اتخاذ تصمیم جهت اعطای آیتم انگیزشی، در مورد آن اطلاعرسانی نمایند. |
دیدگاه های اخیر