تدریس دوره آموزشی سیستم مدیریت کیفیت ایزو ISO 9001  برای مدیران و کارشناسان شرکت مشاوران تدبیرپرداز آویژه

14+

دوره آموزشی سیستم مدیریت کیفیتISO 9001  در چارچوب تعهدات قرارداد پروژه مشاوره سیستم مدیریت کیفیت ایزو برای مدیران و کارشناسان شرکت تدبیر پردازان آویژه در محل این شرکت برگزار گردید.

این دوره با هدف آمادگی مدیران و کارشناسان سازمان با اصول سیستم های مدیریت کیفیت و مبانی و الزامات بندهای این استاندارد بین المللی برگزار گردید تا پس از آن پروژه طرح ریزی، استقرار و پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت این شرکت، برنامه ریزی و عملیاتی گردد.

نفرات شرکت کننده در کلاس شامل  مدیر بازرگانی، مدیر فن آوری اطلاعات، مدیر واحد پروژه ها، مدیر تضمین کیفیت، مدیر اداری و منابع انسانی، مدیر آموزش و همچنین کارشناسان این واحدها بودند.

این دوره طی چهار جلسه شش ساعته – در مجموع بیست و چهار ساعت –  برگزار گردید.

 

سرفصل های دوره آموزشی استاندارد بین المللی سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ برگزار شده شامل موارد زیر می باشد.

  • انواع استانداردها شامل

الف – استانداردهای فنی و مدیریتی

ب- استانداردها بین المللی، استانداردهای منطقه ای، استانداردهای ملی و استانداردهای کارخانه

  • آشنایی با سازمان جهانی استاندارد، ایزو و نحوه تدوین، تصویب و انتشار استانداردها
  • اصول هشتگانه سیستم مدیریت کیفیت
  • مفاهیم، واژگان و اصطلاحات سیستم های مدیریت کیفیت
  • روند تکامل سیستم های کیفی
  • تشریح بندها و الزامات سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱
  • نحوه تعریف فرآیندهای سیستم مدیریت کیفیت و تدوین مدارک فرآیند
  • سیستم کنترل مدارک، سیستم کنترل سوابق و تدوین روش های اجرایی آن ها
  • تدوین نظامنامه کیفیت
  • تهیه بیانیه خط مشی کیفیت
  • طراحی سیستم ارتباطات در سازمان
  • آشنایی با ساختار سازمانی و تهیه مدارک و اسناد شرح وظایف و مسئولیت ها
  • تعریف ویژگی ها و مشخصات کیفی و نحوه کنترل کیفیت و بازرسی محصولات نرم افزاری و خدمات مشاوره
  • تهیه اسناد طرح کیفیت محصولات و خدمات
  • روند ممیزی داخلی سیستم مدیریت کیفیت و صلاحیت ممیزان
  • فرآیند اقدام اصلاحی و پیشگیرانه
  • رویه بهبود مستمر
  • رویه کنترل محصول نامنطبق
  • نحوه برگزاری جلسه بازنگری مدیریت و ورودی ها و خروجی های آن

 

طی دوره چند کارگاه آموزشی مانند شناسایی فرآیندها و طراحی شاخص های پایش فرآیند نیز تشکیل گردید و افراد حاضر در دوره با نحوه شناسایی و تعیین فرآیندهای سیستم مدیریت کیفیت به صورت عملی آشنا گردیدند و نحوه تدوین اسناد تعریف فرآیند شامل نمودار لاک پشتی و SIPOC برای آن ها تشریح گردید.

سپس هر کدام یک فرآیند را برای پوشش بخشی از فعالیت های سیستم مدیریت تعیین کرده و نمودار لاک پشتی آن را ترسیم نمودند. برای هر فرآیند نیز یک شاخص اثربخشی و یک شاخص کارایی توسط نفرات پیشنهاد گردید و در مورد آن ها بحث و بررسی صورت گرفت.

 

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.